onsdag 6 juni 2012

Recept på brödet

 Peppdrottningen Cilla frågade om receptet på brödet jag bakade till frukost häromdagen. Var helt övertygad om att jag lagt upp det, men kan inte hitta det. Har jag lagt upp det förut, så får ni det igen! =0)

Lågkolhydratbröd:

1,5 dl sesamfrön
0,5 dl krossade linfrön
1 tsk bakpulver
1 msk fiberhusk
Örtsalt
En liten burk keso
3 ägg
Sätt ugnen på 225 grader.
Blanda alla torra ingredienser i en skål. Rör ner äggen och keson.
Bred ut på en plåt med bakplåtspapper. Om det är svårt att breda ut häll lite vatten över blandningen.
Grädda i 15 min.
Ät gärna med smör och ost!

Receptet är kopierat direkt ifrån bloggen Shape up, som Annica Sjöö skriver.

2 kommentarer:

  1. Tack, gulle dig =) Det ska jag baka så fort jag får sommarlov! Bra innehåll. Kram på dej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det! Snabbt, enkelt och förvånansvärt gott! Stor favorit här hemma...

      Radera